zondag 7 januari 2018

Met een Nachtbril rijden in Tropische landen

Wanneer je in tropische landen in de avond gaat rijden merk je al gauw dat het heel snel donker wordt. Meestal is het na 6 uur al donker. Ook het licht van de lantaarnpalen is heel anders dan wat je gewend bent in je eigen land. Dat geldt ook voor de vaak te felle koplampen van je tegenliggers.

Ik zie in tropische landen zelden auto's waarvan de koplampen goed afgesteld staan.

Als je s'avonds in de tropen rijdt lijkt het wel alsof er een soort van waas over alles heen ligt. Tenminste dat is mijn ervaring als ik op vakantie ben in een tropisch oord.



Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de warmte die van het wegdek afstraald maar het is wel wennen. Ook mag je van geluk spreken als er sowieso goede verlichting op de wegen in zulke landen aanwezig is.

Ik dacht vorig jaar slim te zijn om een nachtbril mee te nemen maar dat viel tegen. Ik was helemaal vergeten dat de ruiten van een auto in de tropen bedekt zijn met een zonnefolie. Nachtbrillen dempen de felle schitteringen maar ze maken het zicht ook een beetje donkerder. Dat in combinatie met geblindeerde autoruiten maakt het rijden in de nacht niet gemakkelijk, eerder nog gevaarlijk. Niet alleen waren de felle koplampen van de tegenliggers een stuk minder hinderlijk maar ik zag ook een stuk minder door die zonnefolie.

Gelukkig heb ik een vriend blij kunnen maken met mijn nachtbril die in de tropen woont en motor rijdt. Voor motorrijders is de nachtbril daar namelijk wel perfect als ze in nacht rijden.

Ze hebben al heel veel last van tegenliggers en moeten, zeker in tropische landen, dubbel uitkijken. Als je op vakantie gaat in de tropen en je huurt een scooter of motor kan ik je van ahrte aanbevelen een nachtbril bij onze webwinkel https://nachtbrillen.nl/ te bestellen.
Origineel Bericht Hier: Met een Nachtbril rijden in Tropische landen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten